»Morda je čas, da po svojih zmožnostih poskušamo dobiti nazaj, da jo vrnemo tudi v film.«
»Odzivi so se zvrstili v razponu 360 stopinj: nekateri filma nikakor ne marajo, nekatere filmske kritike izrazito moti domnevno pomanjkljiva narativno-dramaturška linija, razne nacionaliste pa film moti, češ da Iliri že niso bili taki barbari, da so imeli sijajne palače …«
»Še posebej Andrew Scott, ki smo ga doslej poznali predvsem kot 'seksi duhovinka' v genialni seriji Fleabag, zadene pravo noto melanholičnega hrepenenja, da vsega skupaj ne prevesi v melodramo.«
»Niti za hip si nisem mogel predstavljati, da bi Iliri v filmu govorili hrvaško – ali, še huje, angleško. Jasno pa je, da je ilirski jezik, ki ga uporabljamo, filmska konvencija – morali smo si ga izmisliti.«
»Film želi, da se gledalci zaljubijo v glavni lik.«
»V tem inteligentnem dokumentarnem filmu se jasno vidi, kako pomembno je kombinirati politične ambicije z bojem za seksualno osvoboditev. Film pokaže, da je duh pionirjev 80. še vedno osnova za današnji upor – tako v nekdanjih jugoslovanskih republikah kot tudi v preostalem svetu.«
»Orjaški peščeni črvi so čudo računalniške animacije in spadajo v kanon najimpresivnejših filmskih pošasti – v resnici bo na nadaljevanje treba počakati že zaradi možnosti, da bomo vendarle videli Chalameta jezditi eno od teh nakaz.«
»Umetnost filma v tem, da nas popelje v pokrajino duše in nas opozori na krhek pojem identitete.«
»Zanimiv je. Drugačen je. Pravzaprav je dovolj bizaren, da bo postal muzejski primerek. A ker se je na račun ekscentričnosti odpovedal preprostosti, izgubi zabavno vrednost in presežnost. Vem samo, da ob tem filmu človeka spreletava srh in da sem si ves čas želela, da bi vanj spustili malce svetlobe.«
»Ko se dandanes naša življenja v vse večji meri selijo v digitalne svetove, verjamemo, da zdaj, bolj kot kadar koli, potrebujemo zgodbe o lepoti analognega sveta. Otroci, ki jim je ta film namenjen, so velik del svojega otroštva preživeli v svetovnih krizah – sprva koronavirus, potem recesija, zdaj vojna. Naša dolžnost je, da jim pokažemo, da obstaja upanje v boljši jutri tudi v analognem svetu, zanj pa se moramo aktivno boriti.«
»To počnejo, da bi napolnili kinodvorane – in seveda je določena prednost v tem, da posnameš prvi film o koroni.«
Kliknite povezavo za prikaz izjav v želenem obdobju